Welkom


Welkom op mijn trektochten- en wandelweblog. Na maanden van trainingswandeltochten maak ik eenmaal per jaar een trektocht. Meestal in de bergen. Het verslag daarvan zet ik op dit weblog. In 2011 heb ik er voor gekozen ook de dagwandelingen in aparte blogberichten te publiceren. Tegelijkertijd rijg ik die berichten op een afzonderlijke pagina aaneen tot een compleet verhaal. (Zie de rechter kolom). Mijn bedoelingen met deze verhalen staan te lezen in 'Over mij', hieronder in de linker kolom. Veel lees- en kijkplezier.
Groet Frans

vrijdag 29 juni 2012

Trekvogelpad; Ik ben verloofd!

De Koffijgoot is een prachtige, gelukkige sloot
Je loopt op het trekvogelpad langs de prachtige 'Koffijgoot' niet ver van Eibergen. Je steekt net de Rekkense Binnenweg over om verder langs die slootachtige beek te lopen als je ineens een ontblote mannen tors ontwaart in het hoge gras voorbij de bocht. Wat doet die meneer daar? Vreemd dat wel, maar we gaan er niet voor omlopen.
Als we naderen komt er vanuit het hoge gras ineens een geklede jongedame omhoog. Wanneer we op spreekafstand zijn schalt het ineens 'Ik ben verloofd!', 'ik ben verloofd!'. Het geluk schiet door de lucht en straalt van het gezicht.

Bij het passeren zien we een mooi picknick-kleed met een fles champagne en dito glazen. Verbouwereerd door de onthulling brengen wij lachend onze felicitaties over. Het tafereel is te intiem om bij stil te blijven staan, maar op afstand neem ik nog een foto en roep dat die naar mijn blog gaat. 'Oh, ja en hoe heet dat blog'? 'Walk and See' (natuurlijk).
Slechts afstand past bij dit geluk
Ik moest vandaag nog werken en kon dus nog geen verslag van onze wandeling van gisteren maken. Bij thuiskomst zag ik bij mijn hits van vandaag dat er al gezocht was. Dus daarom eerst dit belangrijke bericht voordat ik van het weekend het wandelverslag zal maken. Bij deze nogmaals de gelukwensen van Frank en Frans. Wij hebben de eerste kilometers nog een paar keer lachend heel hard geroepen 'ik ben verloofd'. Heel leuk, maar toch lang niet zo mooi en gelukkig als jij dat deed!

p.s. mijn vrouw Judith is trouwambtenaar, dus we horen het t.z.t. wel?
(inmiddels heb ik een prachtige reactie op dit bericht ontvangen)

7 opmerkingen:

  1. Een leuk verhaal. Waar kom je nog verloofde stelletjes in het wild tegen?
    Ook van hier de felicitaties voor dit gelukkige paar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij ook de felicitaties! Frans kwam enthousiast thuis, het is dan ook zeker niet allerdaags! Geluk gewenst en straks een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi frans en Frank

    Wat is het leuk om ons verlovingsverhaal terug te lezen. Nog steeds heb ik de neiging om te roepen "ik ben verloofd". In eerste instantie dacht ik ook "ja hoor moest dat nou ,dat roepen" maar nu we dit terug lezen vinden we het fantastisch dat ons verlovingsverhaal op deze manier vereeuwigd is. We hebben dan ook besloten om de link te gaan delen en op deze manier mensen bekend te maken dat we verloofd zijn. Nu heeft de aanstaande bruid al een ambtenaar in de kring maar mocht deze om wat voor reden dan ook weg vallen dan zullen we zeker judith vragen.
    We hebben een super leuke dag gehad en als de ring nog niet de kers op de slagroom was dan is het deze blog wel.
    Bedankt dat wij dit zo intieme moment met julllie mochten delen en voor de felicitaties.
    groetjes
    het aanstaande bruidspaar
    Hailey & David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hailey en David bedankt voor deze prachtige reactie. Ik heb er een apart berichtje van gemaakt. Zie 'Trekvogelpad; reactie op 'ik ben verloofd'. Veel geluk, Frans

      Verwijderen
  4. Super! Wat een prachtig verhaal! Ook om de reactie van het aanstaande bruidspaar te lezen!
    Zoiets is toch wel heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig verhaal dat nog leuker wordt omdat we het gisteren al van je hoorden en nu met foto erbij! Heel veel geluk aan het aanstaande bruidspaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je life verslag gisterenn zal ik nu zeker niet snel vergeten met zulke mooie foto's er bij. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen