Welkom


Welkom op mijn trektochten- en wandelweblog. Na maanden van trainingswandeltochten maak ik eenmaal per jaar een trektocht. Meestal in de bergen. Het verslag daarvan zet ik op dit weblog. In 2011 heb ik er voor gekozen ook de dagwandelingen in aparte blogberichten te publiceren. Tegelijkertijd rijg ik die berichten op een afzonderlijke pagina aaneen tot een compleet verhaal. (Zie de rechter kolom). Mijn bedoelingen met deze verhalen staan te lezen in 'Over mij', hieronder in de linker kolom. Veel lees- en kijkplezier.
Groet Frans

zondag 24 augustus 2014

Tour du Mont Blanc 2014 (TMB); Versneld terug

16aug2014
 de besneeuwde Mont-Blanc vanaf het wandelpad tussen Flegere en Brevent

VERSNELD TERUG

Nee, geen problemen. Alleen maar even een kort bericht dat we weer gezond terug zijn van onze wandeling over de 'Tour du Mont-Blanc'. De eerdere terugkeer kwam gewoon omdat we op een aantal dagen langer doorliepen dan gedacht en op die manier eerder bij het eindpunt waren.
kaartje van http://www.boundlessjourneys.com/
europe/france-italy-switzerland/tour-du-mont-blanc/
Het was letterlijk en figuurlijk een massief rondje, waar we weer ouderwets, vrijwillig hebben gezwoegd over allerlei bergpaden. Anderhalve dag in de regen, een paar uur in de sneeuw, een paar echte zonnige dagen en de rest in gewoon mooi weer. Binnenkort kom ik weer met dagverslagen van deze prachtige tocht die ons liet wandelen met een wintersportgevoel. 
skiliften in de omgeving van skistation Planpraz
16aug2014 in de sneeuw vlakbij de top van de Brevent

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nu al nieuwsgierig wat er uit je pen komt. Heerlijk om je weer thuis te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen