Welkom


Welkom op mijn trektochten- en wandelweblog. Na maanden van trainingswandeltochten maak ik eenmaal per jaar een trektocht. Meestal in de bergen. Het verslag daarvan zet ik op dit weblog. In 2011 heb ik er voor gekozen ook de dagwandelingen in aparte blogberichten te publiceren. Tegelijkertijd rijg ik die berichten op een afzonderlijke pagina aaneen tot een compleet verhaal. (Zie de rechter kolom). Mijn bedoelingen met deze verhalen staan te lezen in 'Over mij', hieronder in de linker kolom. Veel lees- en kijkplezier.
Groet Frans

donderdag 29 maart 2012

Waterliniepad; wandelen en quilten in Woudrichem

Tussenbericht, gemiste quiltlounge
28 maart 2012
Schering & Inslag
Wat jammer nou dat wij niet volgende week hier zijn gaan wandelen, want dan hadden wij kunnen verhalen over de

Gezellige QUILTLOUNGE bijeenkomsten

Vanaf 14 maart gaat de deur van Schering & Inslag één keer per 3 weken op woensdag speciaal open voor quilters die het leuk vinden om in ongedwongen sfeer met hun werkstuk bezig te zijn en daarbij andere quilters met hún …
Lees meer


Van quiltster Berna kreeg ik op mijn vorige QFIR (quilt first impression report) al de hint-reactie dat er in Woudrichem een quilttempel zou zijn. Ook al is de quilt-verkenning tijdens het wandelen een nevenactiviteit je wilt toch niet meemaken dat je een tevoren aangekondigde winkel over het hoofd ziet. Uit openbare bronnen lees ik de avond tevoren dat het hier gaat om Schering & Inslag.  Ze prijzen zichzelf aan als ... een bijzondere, toonaangevende quiltspeciaalzaak waar u niet alleen ALLES vindt op het gebied van quilten, maar bovendien kunt genieten van een uitstekend kopje koffie (Illy) of thee, het appelgebak waar we sinds jaar en dag een reputatie mee hebben opgebouwd en een heerlijke lunch.

Hoewel men ons niet snel zal aanzien voor mystery shoppers is er dus toch meer dan één reden om hier eens ons licht op te steken.
Gisteren rond half elf meldden wij ons daarom in de Hoogstraat. Maar op het oorspronkelijke adres troffen wij alleen nog een lege winkel met het opschrift 'Quiltspeciaalzaak'. Het zal niet waar zijn! Maar via een 'local' en enkele vuilnisbakken vonden we de nieuwe locatie een kleine stukje naar rechts. Wij zijn geen kenners maar het zag er mooi uit in een prachtig herbouwde vestingboerderij.
Nieuwe winkel van Schering en Inslag in Woudrichem


Om in de geest van het thuisfront te handelen heb ik de eigenaresse gevraagd of er deze week ook aanbiedingen waren. 'komt u maar mee en kijkt u rustig even rond'. Vriendelijke mensen die quilters. Ik wist toen nog niet dat ik thuis de vraag zou krijgen 'waarom heb je niet een paar lapjes meegenomen?'. Ja hallo, nou ben al doorgeschoten van 'always on the outlook' naar 'bargain-hunter' maar daar ligt toch wel de drempel.
Wij waren nog meer te spreken over de koffie met appelgebak en de aardige eigenaar des huizes die ons informeerde over de verbouwingsgeschiedenis van het pand. Het ziet er mooi uit qua opzet en natuurlijk qua aankleding met mooie quilts aan de wand. Maar ook als je naar buiten kijkt op de rivier.
Op de weg naar buiten hebben we als toegift nog een foto gemaakt van de quilttoebehoren. Die is echt voor de liefhebbers.
sommigen slaan door en zien overal handel 

De dagberichten staan in een totaalverslag verzameld: 

4 opmerkingen:

  1. Complimenten Frans!! Jullie hebben heel goed je best gedaan om voor ons quiltsters een heerlijk verhaal te schrijven en meteen te melden dat het oude adres is ingeruild voor een nieuw optrekje zodat we ooit niet voor de verkeerde deur staan te kijken. Gelukkig dat jullie nog even tijd hebben gemaakt om van de koffie met appelgebak te genieten. Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Fijn weekend alvast en tot zaterdag! (Of lig je dan nog op bed?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat zijn berichten, daar houden wij quilsters van! Leuke foto's van je collega wandelaar (lol) En alles is goed gekomen met koffie en heerlijke appelgebak. Fijn weekend, wandel ze Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frans, wat geweldig dat jij nu voor ons ook de winkels in de gaten houdt, misschien kun je ons nog aan nieuwe adressen helpen!
    ik zou zeggen veel, wandelen is goed voor een mens ;-))

    groet Ineke Marijnissen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dacht ik nu ook van die lapjes, maar dat wandelt weer zo zwaar,...
    Verder niets dan lof, ga zo door!
    (Hier was dit weekend een wandeltocht, heb menig wandelaar voorbij zien komen, moet wel zeggen dat ze een hoog wandeltempo hadden).
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen